Menu
  • Gratis bij u thuisbezorgd
  • Persoonlijke service
  • Gratis stalenservice

Afhalen

Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

Je kunt jouw bestelling ophalen in Almelo, de stad van Herman Finkers! Maar als dat te ver is, sturen wij de bestelling ook gewoon op. Ons adres is:

Mijnrolgordijnopmaat.nl Bornerbroeksestraat 335 7606 BN Almelo

Lees meer

Algemeen

Waar kan ik de producten zien alvorens ik een aankoop doe?

Mijnrolgordijnopmaat.nl is gevestigd aan de Bornerbroeksestraat 335 in Almelo. Hier kan je de rolgordijnen bezichtigen. Daarnaast is het mogelijk om gratis 3 stalen aan te vragen, zodat je een goede keuze maakt.

Lees meer
Waarom adviseren jullie kleurstalen aan te vragen, de kleuren staan toch op de website?

De kleuren op jouw scherm kunnen een lichte afwijking hebben van de werkelijkheid. Dit heeft te maken met de instellingen van uw beeldscherm. Wij adviseren om het stof te voelen en bij het licht/raam te houden, ook wanneer het donker is. Dit adviseren wij omdat wij teleurstellingen willen voorkomen. Mocht de kleur niet jouw gewenste kleur zijn, dan kunnen wij daar helaas vrij weinig voor je betekenen.

Houdt er rekening mee dat de kleur altijd kan afwijken van een kleurstaal. Dit komt omdat de samenstelling van een kleur niet 100% consistent kan zijn.

Lees meer
Biedt Mijnrolgordijnopmaat.nl nog meer kleuren dan op de website?

De kleuren op onze website zijn de kleuren die het meest verkocht worden. Wij kijken maandelijks welke kleuren het meest gangbaar zijn. Op basis van deze analyses zorgen we ervoor om de mooiste, meest verkochte kleuren te prijzen. Door het aantal kleuren te beperken, hebben wij een betere inkooppositie en is het voor ons mogelijk om jou van rolgordijnen met een scherpere prijs te voorzien.

We proberen ons best te doen om alle kleuren op de website te posten.

Ben je op zoek naar een specifieke kleur? Vraag om gratis kleurstalen via info@mijnrolgordijnopmaat.nl

Lees meer
Zijn de raamdecoraties van Mijnrolgordijnopmaat.nl ook in de badkamer te gebruiken?

Wij hebben badkamer geschikte rolgordijnstoffen. Deze stoffen zijn meestal geplastificeerd waardoor het stof geen water op kan nemen. Het is wel van belang dat je badkamer goed geventileerd wordt. Ben jij op zoek naar een rolgordijn voor in jouw badkamer? Dan adviseren wij jou om verduisterende rolgordijnen aan te schaffen. Deze verduisterende rolgordijnen zijn geplastificeerd. Overige rolgordijnen zijn niet geplastificeerd.

Lees meer
Kunnen jullie tegen meerprijs ook meet- of montageservice verlenen?

Spijtig genoeg kunnen wij geen meet- of montageservice door heel Nederland verlenen. In het oosten (Overijssel) van het land wel omdat wij ook gevestigd zijn in het oosten van het land.Wel tref je op onze website een duidelijke meethulp aan. Wat betreft het monteren, dit is zeer eenvoudig. Het kind kan de was doen! Lukt het je niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Lees meer
Ik heb iets besteld maar ik zie nu dat er een actie is. Kan ik alsnog gebruik maken van de korting?

Het is niet mogelijk om gebruik te maken van de korting. Doordat de actie meestal van een bepaalde en beperkte duur is, kan je geen rechten ontlenen aan deze actie.

Lees meer
Hoeveel garantie heb ik op de rolgordijnen?

Mijnrolgordijnopmaat.nl biedt standaard 2 jaar garantie op al onze rolgordijnen wanneer je de rolgordijnen gebruikt zoals het gebruikt moet worden.

Lees meer
Mag ik meerdere keren kleurstalen aanvragen?

Ja hoor, dat is bij ons geen probleem. De eerste keer kan je 3 kleurstalen aanvragen. Als de juiste kleur er voor je niet bij zit, geen probleem want je kunt nogmaals gratis nieuwe kleurstalen aanvragen. Ben je een wederverkoper en wil je liever onze complete collectie bekijken? Neem dan contact op via onze klantenservice.

Lees meer

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling

Bij Mijnrolgordijnopmaat.nl is het zeer eenvoudig om uw bestelling te plaatsen. Plaats het product van je keuze in de winkelwagen door op de “plaats in winkelwagen” te klikken. Klik vervolgens op “afrekenen” om te gaan betalen. Vul vervolgens je gegevens in en doorloop de stappen. Wanneer je op de knop ‘bestelling plaatsen’ hebt geklikt, is de bestelling definitief. Kom je er niet uit? Neem contact met ons via +31 (0)546 70 80 11

Lees meer
Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres? (Bijv. werkadres)

Jepppp. Je kan de bestelling af laten leveren op een ander adres, maar dit moet je dan wel aangeven tijdens het bestellen. Tijdens het bestelproces krijg je de mogelijkheid om een ander afleveradres in te vullen.

Lees meer
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Ja, dit is altijd mogelijk Bij het afrekenen kan je aangeven dat je de rolgordijnen komt ophalen. We houden je op de hoogte wanneer de bestelling gereed is om af te halen.

Lees meer
Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?

Je ontvangt een orderbevestiging per mail. Wij nemen met je contact op wanneer je bestelling gereed is voor verzending.

Lees meer
Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Dit hangt ervan af wanneer je de bestelling wilt wijzigen of annuleren. Wanneer je een wijziging wilt doorvoeren of de bestelling wilt annuleren, neem dan direct contact op met de klantenservice.

Lees meer
Kan ik een product bestellen wat niet (meer) op jullie website staat?

Heb je een tijdje geleden iets besteld en wil je dit opnieuw bestellen, maar staat het product niet meer op onze site? Neem vandaag nog contact op met onze klantenservice of mail ons.

Lees meer
Help! Ik heb een klacht, wat nu?

Is je product niet compleet of beschadigd? Erg vervelend, maar geen ramp. Neem vandaag nog contact op met onze klantenservice. Wij doen ons best om jouw probleem zo snel mogelijk op te lossen. Om je nog beter van dienst te zijn is de kans groot dat wij om foto’s van het rolgordijn/probleem te vragen.

Lees meer

Betalen

Is het mogelijk om te betalen bij aflevering?

Omdat wij de rolgordijnen voor jou special op maat mogen maken vragen wij je om het bedrag vooraf te betalen, maar wel via iDeal. Uitzonderingen zijn helaas niet mogelijk. Ben je een eigen bedrijf en wil je op rekening betalen? Ook dat is niet mogelijk. Wij hopen dat je  begrijpt dat de rolgordijnen voor jou speciaal op maat gemaakt worden. Het verkopen van deze rolgordijnen aan derden is lastig.

Lees meer
Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?

De bezorgkosten verschillen per lengte en zijn zichtbaar in uw winkelwagen.

Lees meer

Bezorgen

Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

De rolgordijnen en duo rolgordijnen worden meestal binnen 7 a 10 werkdagen geleverd. Uiteraard krijgt je op de dag van de verzending een track and trace code. De trackandtrace wordt automatisch door onze transporteurs verstuurd.

Lees meer
Hoe zie ik of een product op voorraad is?

Wij hebben geen voorraad en laten het op maat maken, speciaal voor jou.

Lees meer

Retourneren

Kunnen de rolgordijnen ook contra-rollend worden uitgevoerd?

Jazeker, je kan in het bestelproces in het vakje “opmerkingen” aangeven (onder jouw adresgegevens) dat je het rolgordijn contra-rollend wenst. De stof zal dan aan de voorzijde van de buis afrollen. De voordelen van een contra-rollend is bijvoorbeeld de hendels waar het rolgordijn niet tegen aan raakt.

Lees meer
Is de opgegeven hoogte bij bestellen ook de totale hoogte van het rolgordijn?

Na productie zal een rolgordijn altijd een langere hoogte hebben dan opgegeven bij bestelling. Een rolgordijn wordt geproduceerd op een aluminium buis. Het rolgordijn zal soms ca. 20 á 30cm extra stof op de rol hebben. Bij de bestelling geef je dus exact de gewenste hoogte op.

Lees meer
Kan ik het rolgordijn ook smaller dan 50CM laten fabriceren?

Ja, dit is mogelijk. Echter vervalt de garantie bij een minimale breedte van 50cm. Wij adviseren u om scheeflopen van het doek te voorkomen om het rolgordijn te fabriceren met spandraadgeleiding. Dit heeft een meerprijs van € 25,-. Voor meer informatie of het bestellen hiervan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. De spandraadgeleiding wordt apart verrekend.

Lees meer
Kan ik mijn bestelling retourneren?

Indien uw bestelling beschadigd is aangekomen, verzoeken wij u het product NIET aan te nemen. Is er bijvoorbeeld een verkeerde kleur geleverd? Dan vragen wij u om contact met ons op te nemen.  Wij zullen er dan zo spoedig mogelijk voor zorgen dat het probleem wordt opgelost en de door jou bestelde zonwering weer snel bij je thuis wordt bezorgd.

Lees meer
Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?

Indien er gebreken zijn aan je bestelling zullen wij de kosten voor onze rekening nemen. Maar retourneren op eigen initiatief mag niet zonder overleg met ons. Wij houden van duidelijke communicatie.

Lees meer
Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?

Als er gebreken zijn, dan heb je het recht om jouw bestelling te allen tijde te retourneren. Zou je wel eerst contact met ons willen opnemen voordat je jouw product wilt retourneren? Het recht op restitutie valt na 14 dagen, waarna de garantieperiode in werking treedt. Indien er gebreken zijn, kan je de bestelling te allen tijde retourneren. Wij willen je dan vragen om eerst contact op te nemen met onze klantenservice.

Lees meer
Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wij sturen je per mail een bevestiging wanneer je product door ons in ontvangst is genomen. Vervolgens krijg je een bericht als wij bezig zijn met de behandeling. Wij zullen jouw probleem zo snel mogelijk proberen op te lossen door jouw product te vervangen of repareren. Uiteraard zijn de verzendkosten op onze rekening als het product beschadigd of incompleet is.

Lees meer
Mijn bestelling is incompleet

Is er iets te kort geleverd? Neem direct contact op met onze klantenservice. Wij zullen er dan voor zorgen dat jouw probleem in overleg met jou zo snel mogelijk wordt opgelost.

Lees meer
Mijn bestelling is beschadigd, wat moet ik doen?

Is jouw product beschadigd? Jammer! Gelukkig zijn wij hier soepel in. Neem direct contact op met onze klantenservice. Wij zullen er dan voor zorgen dat jouw probleem in overleg met jou zo snel mogelijk wordt opgelost.

Lees meer

Rolgordijn

Wat zijn de afmetingen van de bovenbuis en de montagesteunen?

Dikte van de buis van het rolgordijn

Er zijn drie mogelijkheden voor de dikte van de bovenbuis:

  • 32mm: Rolgordijnen tot 230cm breed.
  • 40mm: Rolgordijnen vanaf 230cm breed.
  • 45mm: Rolgordijnen vanaf 300cm breed.

Ik heb een raam van 120 cm breed en een raam van 280 cm breed in één ruimte. Krijg ik een verschil in dikte van de buis?

Hangen er rolgordijnen van verschillende breedtes in één ruimte, geef dit dan door bij de bestelling, zodat je overal dezelfde buisdikte krijgt.

Lees meer
Blijft het doek van een rolgordijn mooi recht hangen?

Doordat het doek is opgerold kan het rolgordijn de eerste paar dagen minder mooi recht hangen. Wanneer het rolgordijn zonlicht heeft gezien, zal je rolgordijn mooier en rechter gaan hangen. Zorg ervoor dat je rolgordijn niet altijd op de zelfde stand hangt. Dan kan je rolgordijn namelijk verkleuren.

Bij rolgordijnen is bolling van de zijden mogelijk, de zogenaamde cupvorming. Cupvorming is niet uit te sluiten, de maximale tolerantie hiervoor is 2,5% per strekkende meter. Bij grote breedtes kan de stof op de gestoffeerde onderlat plooitjes vertonen. Bij grote breedtes kan de bovenbuis licht gaan doorhangen, waardoor plooivorming in het doek ontstaat. Deze afwijkingen vallen niet onder de garantie maar zijn normale eigenschappen van het product. Bij de grotere rolgordijnen is de kans op een bolling groter.

Houdt er ook rekening mee dat wanneer de breedte en de hoogte meer is dan 180 cm, je een naad kan krijgen in de stof.

Lees meer
Ik wil eerst een testorder plaatsen en daarna volledig bestellen. Is de kleur van de stof hetzelfde?

Verschillende productiepartijen kunnen onderlinge kleurverschillen vertonen. Wij houden hier in de productie rekening mee, door de stoffen uit hetzelfde kleurbad te nemen. Voor herhaalde orders kunnen wij dit niet garanderen. Wij raden aan indien mogelijk altijd zoveel mogelijk producten voor dezelfde ruimte in één keer te bestellen.

Lees meer
Wat is het verschil tussen een verduisterende en een lichtdoorlatende (semi) rolgordijn?

Een verduisterende stof laat geen licht door en is daardoor met name geschikt voor slaapkamers. Een semi-transparante stof is uitermate geschikt voor alle andere ruimtes. Een semi-transparante stof laat weinig tot geen doorkijk toe, maar er komt wel licht door.

Lees meer
Ben ik bij een verduisterende stof verzekerd dat er geen lichtinval meer is?

Door een verduisterende stof komt geen licht. Maar een rolgordijn met een verduisterende stof laat aan de zijkanten nog lichtkieren open. Bij een semi-verduisterende stof hangt het af van de kleur van uw rolgordijn. Hoe lichter de kleur, des te meer lichtinval.

Lees meer
Hoe reinig ik mijn rolgordijn?

Wij adviseren je de stoffen te reinigen enkel met een niet pluizende, licht vochtige doek zonder schoonmaakmiddelen. Let op: een rolgordijn met een bedrukking mag je niet reinigen. De inkt is namelijk op de stof bedrukt met een UV-printer. Het reinigen wordt afgeraden.

Lees meer
Bestaat er een mogelijkheid dat het rolgordijn wordt gefabriceerd met een lasnaad?

Bij rolgordijnen groter hoger dan 180 en soms 200 cm bestaat er een mogelijkheid dat deze gefabriceerd worden met een lasnaad. Bij twijfel kan je altijd contact opnemen.

Lees meer
Zijn er ook stoffen geschikt voor in de badkamer?

Er geldt wel een beperkte garantie op gebruik in vochtige ruimten. Wij adviseren je om 100% verduisterende rolgordijnen te nemen. Geef in het vakje opmerkingen aan welke rolgordijn in de badkamer gemonteerd moet worden. Dit rolgordijn zullen wij andersom oprollen, zodat de geplastificeerde gedeelte makkelijk is om water af te nemen.

Lees meer
Is de bestelbreedte inclusief de montagesteunen/sierkap of de breedte van de stof?

Nee, de bestelbreedte die je opgeeft is inclusief de montagesteunen/sierkap. De stof zal in totaal circa 3,5cm smaller zijn.

Lees meer
Kan het rolgordijn ook worden uitgevoerd met een mooie sierkap? Zoals bij de duorolgordijnen?

Jazeker, je kan ervoor kiezen om het rolgordijn mooi af te werken met een sierkap die ook wel gebruikt wordt voor de duorolgordijnen. Ook wel rolgordijn in cassettesysteem genoemd. Hiervoor vragen wij een meerprijs van € 45,- per breedte meter. Ook van de sierkappen kan je gratis en geheel vrijblijvend kleurstalen aanvragen via e-mail of een contactformulier. Deze sierkappen worden m.b.v. foto’s opgestuurd.

Lees meer
Kan het rolgordijn worden voorzien van zijgeleiding

Jazeker, Mijnrolgordijnopmaat.nl fabriceert ook rolgordijnen met zijgeleiding. Deze hebben een meerprijs van €25,-. Het rolgordijn kan echter alleen gefabriceerd worden met een rechthoek beklede onderlat om de zijgeleiding in te bevestigen. Geef in de opmerkingen aan dat je een zijgeleiding wenst.

Lees meer