Menu
  • Snelle levering
  • Persoonlijke service
  • Gratis stalenservice

Algemeen

Waar kan ik de producten zien alvorens ik een aankoop doe?

Mijnrolgordijnopmaat.nl heeft geen winkels waar u de rolgordijnen kunt bezichtigen. Bij ons krijgt u de mogelijkheid om gratis 3 stalen aan te vragen, zodat u een goede keuze maakt. Wij doen ons best om voor u zoveel mogelijk foto’s te posten zodat u een beter beeld heeft bij onze producten.

Lees meer
Waarom adviseert u kleurstalen aan te vragen, de kleuren staan toch op de website?

De kleuren op uw scherm kunnen een lichte afwijking hebben van de werkelijkheid. Dit heeft te maken met de instellingen van uw beeldscherm. Wij adviseren om het stof te voelen en bij het licht/raam te houden, ook wanneer het donker is. Dit adviseren wij omdat wij teleurstellingen willen voorkomen. Mocht de kleur niet uw gewenste kleur zijn, dan kunnen wij daar helaas vrij weinig voor u betekenen.

Houdt er rekening mee dat de kleur altijd kan afwijken van een kleurstaal. Dit komt omdat de samenstelling van een kleur niet 100% consistent kan zijn.

Lees meer
Biedt Mijnrolgordijnopmaat.nl nog meer kleuren dan op de website?

De kleuren op onze website zijn de kleuren die het meest verkocht worden. Wij kijken maandelijks welke kleuren het meest gangbaar zijn. Op basis van deze analyses zorgen we ervoor om de mooiste, meest verkochte kleuren te prijzen. Door het aantal kleuren te beperken, hebben wij een betere inkooppositie en is het voor ons mogelijk om u van rolgordijnen met een scherpere prijs te voorzien.

We proberen ons best te doen om alle kleuren op de website te posten.

Bent u op zoek naar een specifieke kleur? Vraag om gratis kleurstalen via info@mijnrolgordijnopmaat.nl

Lees meer
Zijn de raamdecoraties van Mijnrolgordijnopmaat.nl ook in de badkamer te gebruiken?

Wij hebben badkamer geschikte rolgordijnstoffen. Deze stoffen zijn meestal geplastificeerd waardoor het stof geen water op kan nemen. Het is wel van belang dat uw badkamer goed geventileerd wordt. Bent u op zoek naar een rolgordijn voor in uw badkamer? Dan adviseren wij u om verduisterende rolgordijnen aan te schaffen. Deze verduisterende rolgordijnen zijn geplastificeerd. Overige rolgordijnen zijn niet geplastificeerd.

Lees meer
Kunt u tegen meerprijs ook meet- of montageservice verlenen?

Spijtig genoeg kunnen wij geen meet- of montageservice door heel Nederland verlenen. In het oosten (Overijssel) van het land wel omdat wij ook gevestigd zijn in het oosten van het land.Wel treft u op onze website een duidelijke meethulp aan. Wat betreft het monteren, dit is zeer eenvoudig. Een kind kan de was doen! Mocht u er niet uitkomen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Lees meer
Ik heb iets besteld maar ik zie nu dat er een actie is. Kan ik alsnog gebruik maken van de korting?

Het is niet mogelijk om gebruik te maken van de korting. Doordat de actie meestal van een bepaalde en beperkte duur is, kunt u geen rechten ontlenen aan deze actie.

Lees meer
Hoeveel garantie heb ik op de rolgordijnen?

Mijnrolgordijnopmaat.nl biedt u standaard 2 jaar garantie op al onze rolgordijnen wanneer u de rolgordijnen gebruikt zoals het gebruikt moet worden.

Lees meer
Mag ik meerdere keren kleurstalen aanvragen?

Ja hoor, dat is bij ons geen probleem. De eerste keer kunt u 3 kleurstalen aanvragen. Als de juiste kleur er voor u niet bij zit, geen probleem want u kunt ze nogmaals gratis aanvragen. Mocht u een wederverkoper zijn en wilt u liever onze complete collectie bekijken? Neem dan contact op via onze klantenservice.

Lees meer

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling

Bij Mijnrolgordijnopmaat.nl is het zeer eenvoudig om uw bestelling te plaatsen. Plaats het product van uw keuze in de winkelwagen door op de “plaats in winkelwagen” te klikken. Klik vervolgens op “afrekenen” om te gaan betalen. Vul uw gegevens in en doorloop de stappen. Pas als u op de knop ‘bestelling plaatsen’ heeft geklikt, is de bestelling definitief. Mocht u niet uitkomen met het bestellen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Lees meer
Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres? (Bijv. werkadres)

Ja, u kunt de bestelling af laten leveren op een ander adres, mits u dit tijdens het bestelproces ook aangeeft. Tijdens het bestelproces heeft u de mogelijkheid om een ander afleveradres in te vullen. Mocht u de bestelling bij een ander adres willen ophalen, houdt u er dan wel rekening mee dat als u meerdere rolgordijnen heeft besteld, dit best zwaar kan zijn om te vervoeren?

Lees meer
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Ja, dit is altijd mogelijk Bij het afrekenen geeft u aan dat u de rolgordijnen komt ophalen. U krijgt geen track and trace, maar wij houden u wel op de hoogte zodra de rolgordijnen gereed zijn om af te halen.

Lees meer
Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?

U ontvangt direct een orderbevestiging per mail. Wij nemen met u contact op wanneer uw bestelling gereed is voor verzending. Zo brengen wij u op de hoogte van de ontwikkelingen.

Lees meer
Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Dit hangt ervan af wanneer u de bestelling wilt wijzigen of annuleren. Wanneer u een wijziging wil doorvoeren of de bestelling wilt annuleren, neem dan direct contact op met de klantenservice.

Lees meer
Kan ik een product bestellen wat niet (meer) op jullie website staat?

Heeft u een tijdje geleden iets besteld en wilt u dit opnieuw bestellen, maar staat het product niet meer op onze site? Neem vandaag nog contact op met onze klantenservice. Om u nog sneller van dienst te zijn kan er gevraagd worden naar een klantnaam of factuurgegevens.

Lees meer
Help! Ik heb een klacht, wat nu?

Is uw product niet compleet of beschadigd? Erg vervelend, maar geen ramp. Neem vandaag nog contact op met onze klantenservice. Wij doen ons best om uw probleem zo snel mogelijk op te lossen. Om u nog beter van dienst te zijn is de kans groot dat wij om foto’s van het rolgordijn/probleem te vragen.

Lees meer

Betalen

Is het mogelijk om te betalen bij aflevering?

Omdat wij de rolgordijnen voor u op maat mogen maken vragen wij u om het bedrag vooraf te betalen via iDeal. Vanwege teleurstellingen is uitzonderingen niet mogelijk. Wij hopen dat u begrijpt dat rolgordijnen voor u speciaal op maat gemaakt worden. Het verkopen van deze rolgordijnen aan derden is lastig.

Lees meer
Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?

De bezorgkosten verschillen per lengte en zijn zichtbaar in uw winkelwagen.

Lees meer

Bezorgen

Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

De rolgordijnen en duo rolgordijnen worden meestal binnen 7 a 10 werkdagen geleverd. Uiteraard krijgt u op de dag van de verzending een track and trace code. De trackandtrace kunt u terugvinden in uw mail.

Lees meer
Hoe zie ik of een product op voorraad is?

Soms kan het voorkomen dat een kleur tijdelijk is uitverkocht. Meestal worden onze producten voor u speciaal op maat gemaakt. Dit betekent dat wij niks op voorraad hebben.

Lees meer

Retourneren

Kunnen de rolgordijnen ook contra-rollend worden uitgevoerd?

Jazeker, u kunt verderop in het bestelproces in het vakje “opmerkingen” aangeven (onder uw adresgegevens) dat u het rolgordijn contra-rollend wenst. De stof zal dan aan de voorzijde van de buis afrollen. De voordelen van een contra-rollend is bijvoorbeeld de hendels waar het rolgordijn niet tegen aan raakt.

Lees meer
Is de opgegeven hoogte bij bestellen ook de totale hoogte van het rolgordijn?

Na productie zal een rolgordijn altijd een langere hoogte hebben dan opgegeven bij bestelling. Een rolgordijn wordt geproduceerd op een aluminium buis. Het rolgordijn zal altijd ca. 20 á 30cm extra stof op de rol hebben om de aluminium buis te bekleden zodat u niet tegen de aluminium buis aankijkt. Ook dient de stof meerdere malen om de buis gedraaid te zitten om ervoor te zorgen dat het rolgordijn niet van de buis zal vallen. Bij de bestelling geeft u dus exact de gewenste hoogte op.

Lees meer
Kan ik het rolgordijn ook smaller als 50CM laten fabriceren?

Ja, dit is mogelijk. Echter vervalt de garantie bij een minimale breedte van 50cm. Wij adviseren u om scheeflopen van het doek te voorkomen om het rolgordijn te fabriceren met spandraadgeleiding. Dit heeft een meerprijs van €21,-. Voor meer informatie of het bestellen hiervan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Lees meer
Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, indien uw bestelling niet goed of beschadigd is kunt u deze binnen 14 dagen na ontvangst van de producten retourneren. Wij zullen er dan zo spoedig mogelijk voor zorgen dat het probleem wordt opgelost en de door u bestelde zonwering weer snel bij u thuis wordt bezorgd.

Lees meer
Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?

Indien er gebreken zijn aan uw bestelling zullen wij de kosten voor onze rekening nemen.

Lees meer
Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?

Als er gebreken zijn, dan heeft u het recht om uw bestelling te allen tijde te retourneren. Zou u wel eerst contact met ons willen opnemen voordat u uw product wilt retourneren? Het recht op restitutie valt na 1 maand, waarna de garantieperiode in werking treedt. Indien er gebreken zijn, kunt u uw bestelling te allen tijde retourneren. Wij willen u dan vragen om eerst contact op te nemen met onze klantenservice.

Lees meer
Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wij sturen u per mail een bevestiging wanneer uw product door ons in ontvangst is genomen. Vervolgens krijgt u een bericht als wij bezig zijn met de behandeling. Wij zullen uw probleem zo snel mogelijk proberen op te lossen door uw product te vervangen of repareren. Uiteraard zijn de verzendkosten op onze rekening als het product beschadigd of incompleet is.

Lees meer
Mijn bestelling is incompleet

Is er iets te kort geleverd? Neem direct contact op met onze klantenservice. Wij zullen er dan voor zorgen dat uw probleem in overleg met u zo snel mogelijk wordt opgelost, zodat u weer helemaal tevreden bent!

Lees meer
Mijn bestelling is beschadigd, wat moet ik doen?

Is uw product beschadigd? Jammer! Gelukkig zijn wij hier soepel in. Neem direct contact op met onze klantenservice. Wij zullen er dan voor zorgen dat uw probleem in overleg met u zo snel mogelijk wordt opgelost.

Lees meer

Rolgordijn

Wat zijn de afmetingen van de bovenbuis en de montagesteunen?

Dikte van de buis van het rolgordijn

Er zijn drie mogelijkheden voor de dikte van de bovenbuis:

  • 32mm: Rolgordijnen tot 230cm breed.
  • 40mm: Rolgordijnen vanaf 230cm breed.
  • 45mm: Rolgordijnen vanaf 300cm breed.
  • Ik heb een raam van 120 cm breed en een raam van 280 cm breed in één ruimte. Krijg ik een verschil in dikte van de buis?

    Hangen er rolgordijnen van verschillende breedtes in één ruimte, geef dit dan door bij de bestelling, zodat u overal dezelfde buisdikte krijgt.

    Lees meer
    Blijft het doek van een rolgordijn mooi recht hangen?

    Doordat het doek is opgerold kan het rolgordijn de eerste paar dagen minder mooi recht hangen. Wanneer het rolgordijn zonlicht heeft gezien, zal uw rolgordijn mooier en rechter gaan hangen.

    Bij rolgordijnen is bolling van de zijden mogelijk, de zogenaamde cupvorming. Cupvorming is niet uit te sluiten, de maximale tolerantie hiervoor is 2,5% per strekkende meter. Bij grote breedtes kan de stof op de gestoffeerde onderlat plooitjes vertonen. Bij grote breedtes kan de bovenbuis licht gaan doorhangen, waardoor plooivorming in het doek ontstaat. Deze afwijkingen vallen niet onder de garantie maar zijn normale eigenschappen van het product.

    Lees meer
    Ik wil eerst een testorder plaatsen en daarna volledig bestellen. Is de kleur van de stof hetzelfde?

    Verschillende productiepartijen kunnen onderlinge kleurverschillen vertonen. Wij houden hier in de productie rekening mee, door de stoffen uit hetzelfde kleurbad te nemen. Voor herhaalde orders kunnen wij dit niet garanderen. Wij raden aan indien mogelijk altijd zoveel mogelijk producten voor dezelfde ruimte in één keer te bestellen.

    Lees meer
    Wat is het verschil tussen een verduisterende en een lichtdoorlatende (semi) rolgordijn?

    Een verduisterende stof laat geen licht door en is daardoor met name geschikt voor slaapkamers. Een semi-transparante stof is uitermate geschikt voor alle andere ruimtes. Een semi-transparante stof laat weinig tot geen doorkijk toe, maar er komt wel licht door.

    Lees meer
    Ben ik bij een verduisterende stof verzekerd dat er geen lichtinval meer is?

    Door een verduisterende stof komt geen licht. Maar een rolgordijn met een verduisterende stof laat aan de zijkanten nog lichtkieren open.

    Lees meer
    Hoe reinig ik mijn rolgordijn?

    Wij adviseren u de stoffen te reinigen enkel met een niet pluizende, licht vochtige doek zonder schoonmaakmiddelen.

    Lees meer
    Bestaat er een mogelijkheid dat het rolgordijn wordt gefabriceerd met een lasnaad?

    Bij rolgordijnen groter hoger dan 180 en soms 200cm bestaat er een mogelijkheid dat deze gefabriceerd worden met een lasnaad. Bij twijfel kunt u altijd contact opnemen.

    Lees meer
    Zijn er ook stoffen geschikt voor in de badkamer?

    Mijnrolgordijnopmaat.nl biedt u een aantal rolgordijnen die geschikt zijn voor vochtige ruimte. Echter, een goed geventileerde badkamer zal de gewone stoffen niet zomaar beschadigen. Er geldt wel een beperkte garantie op gebruik in vochtige ruimten. Wij adviseren u om 100% verduisterende rolgordijnen te nemen. Geef in het vakje opmerkingen aan welke rolgordijn in de badkamer gemonteerd moet worden. Dit rolgordijn zullen wij andersom oprollen, zodat de geplastificeerde gedeelte makkelijk is om water af te nemen.

    Lees meer
    Is de bestelbreedte inclusief de montagesteunen/sierkap of de breedte van de stof?

    Nee, de bestelbreedte die u opgeeft is inclusief de montagesteunen/sierkap. De stof zal in totaal circa 3,5cm smaller zijn.

    Lees meer
    Kan het rolgordijn ook worden uitgevoerd met een mooie sierkap? Zoals bij de duorolgordijnen?

    Jazeker, u kunt ervoor kiezen om het rolgordijn mooi af te werken met een sierkap die ook wel gebruikt wordt voor de duorolgordijnen. Ook wel rolgordijn in cassettesysteem genoemd. Hiervoor betaalt u een meerprijs van € 35,- per breedte meter. Ook van de sierkappen kunt u gratis en geheel vrijblijvend kleurstalen aanvragen via e-mail of een contactformulier.

    Lees meer
    Kan het rolgordijn worden voorzien van zijgeleiding

    Jazeker, Mijnrolgordijnopmaat.nl fabriceert ook rolgordijnen met zijgeleiding. Deze hebben een meerprijs van €21,-. Het rolgordijn kan echter alleen gefabriceerd worden met een rechthoek beklede onderlat om de zijgeleiding in te bevestigen. Neem contact op met de klantenservice om te informeren hoe u de rolgordijnen met zijgeleiding eenvoudig kunt bestellen.

    Lees meer